umi

umi

Friday, October 4, 2013

PERPISAHAN

Anda kehilangan? Dia pergi meninggalkan anda? Apakah anda sedang bersedih sekarang? Jangan terlalu bersedih sebab setiap yang kita temui dan pernah bersama2 kita, hujungnya akan pergi juga. Tidak perlu terlalu menangis apabila terpisah dengan seseorang biarpun dia amat2 kita sayang, sebab pertemuan dan perpisahan tetap berlaku biar bagaimana kita cuba mengelak.
Seandainya dia pergi disebabkan kematian, redhalah atas pemergiannya itu. Buktikan kecintaan abadi anda dengan memanjatkan doa dan bersedekah Al-fatihah banyak2 buatnya agar dia di alam sana mendapat manafaat dari kasih sayang dan kecintaan abadi anda itu.

SURAH AL-FATIHAH


Usah terlalu ditangisi sebab kita juga tidak akan selamanya tinggal di bumi ini, tiba masanya kita akan menyusul juga.
Andainya dia pergi akibat perpisahan cinta, barkanlah dia pergi sebab setiap orang berhakmenentukan siapa yang mahu dicintainya dalam hidup. Jika dia memilh orang lain, biarkanlah dia pergi sebab kita juga berhak membuat pilihan kita pula. Tidak perlu kita terlalu menyesali satu2 perpisahan sebab kita tidak pernah tahu apakah setiap pertemuan itu baik buat kita, atau sebenarnya perpisahan lebih bermakna untuk kita, demi kebaikan kehidupan kita di dunia juga akhirat.
(petikan ini dari Majalah Mingguan Wanita)

Yelah kan adik2...jangan terlalu frust sangat putus cinta tu sampai menonggeng dan tertonggeng2 kerana......


No comments:

Post a Comment