umi

umi

Sunday, April 21, 2013

LAWAK TAPI BERMANAFAAT

Akak suka menonton rancangan2 lawak seperti Raja Lawak dan beberapa rancangan lagi sebab akak jenis yang suka ketawa. Kebanyakan pelakun2 lawak akak suka. Akak suka Zizan, Johan, Nabil dan beberapa orang lagi. Akak suka kalau bergaul dengan orang2 yang lawak dan akak akan mudah jatuh hati (bukan jatuh cinta, ye). Cik somi akak bukanlah orang yang suka berlawak. Dan ada ketikanya dia cuba juga buat lawak walaupun tak berapa nak lawak. (akak pun buat2lah ketawa sebab nak ambik hati). Tapi akak hargai jugalah usahanya nak bagi akak ketawa.
Kalau filem pun akak suka filem2 lawak tapi tengok jugalah jalan ceritanya. Kadang2 tajuk lawak, pelakun lawak tapi jalan cerita tak berapa nak lawak jadi tak berapa nak tengoklah akan diri akak ni. Lawak pun ada lawak cerdik ada lawak bodoh (merapu). Kalau lawak cerdik akak akan tengoklah sampai habis tapi kalau lawak bodoh alih channel lainlah jawabnya.
Dalam berdakwah juga kena ada lawak. Kalau tak yang mendengarnya pun akan mengantuk. Al maklumlah dalam membincangkan bab2 ugama ni suasana kena serius tapi kalau di selangselikan dengan lawak, hilanglah juga ngantuknya. 
Akak suka tengok video lawak ni sebab walaupun lawak tapi sangat2 bermanafaat (pelakunnya pun hensem2...hehehehe)


No comments:

Post a Comment